Cu şi despre Relaţii Publice Online

Studiind domeniul Relaţiilor Publice în cadrul Facultăţii am ajuns să lucrez şi cu termenul de Relaţii Publice Online, care datorită cuvântului  „online” ajută la distincţia dintre activităţile desfăşurate în aceste domenii. Mai jos sunt prezentate câteva informaţii care ilustrează mai clar activitatea de Relaţii Publice Online.

Pentru început mi s-a părut utilă oprinia lui Edward Bernays, întemeietorul relaţiilor publice moderne scria: „Cele trei elemente fundamentale ale relaţiilor publice sunt practic la fel de vechi ca şi societatea umană: informarea indivizilor, persuadarea lor şi crearea de relaţii între aceştia. Desigur, mijloacele şi metodele s-au schimbat de-a lungul timpului, aşa cum s-a schimbat şi societatea”.

online-pr-img 

Aceste schimbări au dus şi la apariţia Relaţiilor Publice Online, care conduc la impresia că nu sunt altceva decât relaţii publice clasice realizate in mediul online. Un punct important de pornire îl constituie faptul că Relaţiile Publice sunt definite ca fiind realizarea, dezvoltarea şi menţinerea unor relaţii pozitive cu diverse publicuri. În ceea ce priveşte Relaţiile Publice Online, aceste relaţii cu publicul sunt menţinute prin intermediul internetului şi a tehnologiei care se dezvoltă zilnic, având drept caracteristici interactivitatea, diversitatea instrumentelor precum şi natura publicurilor.

De-a lungul anilor de facultate am învăţat cum că pentru a transmite un mesaj, relaţiile publice clasice folosesc în general radioul, presa scrisă şi televiziunea, ori Relaţiile Publice Online folosesc cu precadere Internetul ca mijloc de distribuire a mesajului. Instrumentele utilizate sunt în multe cazuri similare instrumentelor offline, dar adaptate publicurilor ţintă de pe Internet. Astfel, specialistii în relaţii publice utilizează  în mod echilibrat vechile şi noile media, în funcţie de obiectiele pe care şi le propun şi de mijloacele pe care le au la dispozitie.

Pentru a vă face o părere mai largă despre acest domeniu, este util de ştiut faptul că din categoria Relaţiilor Publice Online fac parte si reţelele sociale precum MySpace, şi site-urile cu un conţinut video, precum YouTube, care au de asemenea un impact asupra relaţiilor publice. Din moment ce milioane de utilizatori îşi petrec din ce în ce mai mult timp utilizând astfel de site-uri, aceste medii online devin din ce în ce mai relevante pentru strategiile comunicaţionale ale organizaţiilor. Astfel, consumatorii sunt împuterniciţi de tehnologiile digitale să-şi exprime opiniile mult mai puternic prin intermediul site-urilor sociale, inclusiv creându-şi şi postându-şi propriile videoclipuri sau comentând împortivă practicilor organizaţionale pe care le consideră incorecte.  (John V. Pavlik: Professor, Department of Journalism and Media Studies, School of Communication, Information and Library Studies, Rutgers University (2002-present). Traducere şi adaptare: Adina Tudor, Forum for International Communications.)

public-relations

De la Twitter la mash-up media, noile tehnologii au implicaţii majore pentru relaţiile publice. Indiferent de forma în care apar (bloguri, podcasturi sau videoclipuri pe Youtube), Internetul şi reteaua World Wide Web au transformat modurile în care publicurile au acces la informaţie. Rolul tradiţional al gatekeeperilor mediatici este în continuă schimbare. Mai mult decât atât, un spectru larg de tehnologii, de la sateliţi, până la telefoane mobile şi video-comunicate de presă au devenit instrumente standard care continuă să influenţeze practicile şi politicile de relaţii publice. (Conform unui articol de pe PR-Romania)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s