Cum se împacă Jurnalismul si PR- ul în online

Dacă în articolul anterior vă spuneam despre PR Online, m-am gândit că următorul pas care trebuie să îl facem în direcţia Relaţilor Publice se referă la jurnalism online şi cu ce se deosebeşte el de PR-ul online. Am să vă prezint câteva asemănări şi deosebiri între cele două.

Lucian Popescu nota ironic într-un material din Dilema Veche că toată lumea pare să știe cu ce se mănâncă „jurnalismul online”. O posibilă semnificație a jurnalismului online nu ar fi greu de formulat: Jurnalismul online este jurnalismul care are ca mediu de difuzare un mediu online. Jurnalismul online înseamnă, de asemenea, un mod diferit de tratare a informației și un mod diferit de organizare a conținutului.

wordle

În cealaltă parte,  consider că relaţiile publice online nu sunt, nici mai mult nici mai puţin decât o traducere a relaţiilor publice tradiţionale la lumea de pe Internet.  Aşa cum menţionează şi James Grünig relaţiile publice sunt definite ca punctul de întâlnire a comunicării între o organizaţie şi publicul său.  Din acest motiv, relaţiile publice online ar putea fi definite ca punctul de întâlnire a comunicării între o organizaţie (companii, agenţii publice, etc) şi  cititorii săi online (utilizatorii reţelei). Orice organizaţie  trebuie să fie prezentă în mediul online, specialistul de relaţii publice ar trebui să creeze şi să menţină imaginea organizaţiei pe diferite reţele de socializare şi să plaseze mai uşor mesajul în funcţie de categoria de public ţintă.

După cum vedem cu toţii, în fiecare zi apelăm la internet pentru a rezolva o chestiune sau alta, tot aşa prin intermediul Internetului, formele de jurnalism cunoscute până acum se pot îmbunătăți. Informațiile globale pot fi mai ușor accesate, iar interactivitatea nu mai reprezintă o problemă ci un instrument de mare ajutor. Cu toate elementele inedite, jurnalismul online ajunge să îi atragă pe cei ce nu erau interesați de jurnalismul clasic. Astfel jurnalismul online în România se află într-o continuă revoluționare. Cam toate publicațiile au și variantă online, fie că e vorba de ziare, reviste sau radio și televiziune.

Pentru final am ales o opinie a unei cunoscute autoare în acest domeniu şi anume, Cristina  Coman, care este de părere că meseriile de relaţionist şi cele de jurnalişti nu se află în conflict, ci dimpotrivă într-o relaţie de cooperare. Specialiştii în relaţii publice au nevoie de ajutorul jurnaliştilor pentru a putea pune în circulaţie mesajele şi informaţiile pe care doresc să le transmită publicului lor. La rândul lor jurnaliştii au nevoie de aceştia pentru a putea ajunge mai repede la surse, pentru a beneficia de informaţii verificate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s