Tribe Sourcing nu African Tribes

Sinceră să fiu, deşi m-am documentat cu referire la acest termen nu ştiu cât de clar îmi este. În primul rând trebuie să stiţi că nu se referă nici la Africa, nici la canibali, la nimic din această categorie este pur şi simplu un alt fel de PR, mai ciudat  şi mai interesant, 2 în 1 PR. Cu toate că nu are legătură în  totalitate cu triburile despre care spuneam, au în comun o idee , aceea de a susţine schimbarea, de a ajuta la realizarea schimbări, care schimbare? vom vedea imediat.

tribe-program

Acest TRIB, constă într-un grup de oameni, din cadrul unei companii, care se axea ză pe aceeaşi idee, sunt grupaţi  în jurul unei opinii comune. Cum astăzi internetul a evoluat foarte mult, reţelele sociale precum Facebook sau Linkedin, ajută la lărgirea acestor triburi în online şi facilitează succesul Tribesourcing-ului.

Aşadar Tribesourcing-ul doreşte să ilustreze faptul că , o companie poate îmbunătăţi imaginea proprie sau a produsului pe care îl promovează, cu ajutorul triburilor din organizaţie, adică  să implice un public cât mai interesat la acşiunea de schimbare a imaginii. Pentru că nu toate lucrurile pot fi transpuse din engleză în română fără să îşi piardă din esenţă, m-am gândit să vă dau definiţia direct în limba din care a luat naştere –> „Engaging, involving, motivating or leading a tribe to co-reate and collaborate on performing a task with the ambition to create a desirable and valuable output.” Mai simplu, un trib motivat din organizaţie pune la bătaie talentul pentru a realiza o promovare cât mai bună a companiei.

content-p-strategic-sourcing

Stiu că exemplele sunt cea mai bună modalitate de a întelege un lucru, de aceea voi căuta ceva ilustrativ în acest sens. De exemplu, când se realizează o petiţie, ea se adresează unui public anume, cel interesat de domeniul în care se află petiţia. Cand o persoană citeşte această petiţie, are posibilitatea de a da „like” sau ” recommend” şi astfel ea va fi vizibila pe Facebook şi pentru alte persoane care nu erau în temă, dar care sunt interesate şi aşa se produce schimbarea de care spuneam la început.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s