PR bun, imagine bună… PR prost dăunează grav imaginii

În continuare, din colecţia PR- ului, discutăm despre PR gone wrong, adică bad PR sau PR fails. Pare evident faptul că ce voi prezenta se referă la modul în care, spre deosebire de un PR bun care poate  salva imaginea unei companii, PR- ul mai prost poate strica imaginea şi se dovedeşte a fi irelevant.

Următoarele exemple sunt relevante în înţelegerea modului în care PR- ul a stricat imaginea unor companii, prin felul în care şi-a desfăşurat activitatea.

Primul exemplu vine de la Toyota, care, în timpul unui concurs a creat câteva conturi pe Twitter ( @camryeffect), prin care doreau să îşi promoveze produsul utilizatorilor  care accesau această reţea de socializare. Astfel de fiecare dată când un utilizator dădea un tweet echipei favorite, el primea răspuns de la @camryeffect, dar în cele din urmă s-a dovedit că acest răspuns este defapt un spam, care se trimitea automat.

a_CamryEffect-TNW
 fotografia aparţine: TNW

Pentru a repara imaginea, cei de la Toyota şi-au cerut scuze pentru acest aspect al campaniei printr-un e-mail trimis tuturor utilizatorilor de pe Twitter implicaţi.

“We apologize to anyone in the Twitterverse who received an unwanted @reply over the past few days. We were excited to share the message of our Camry Effect campaign in a new way and it was never our intention to displease anyone. We’ve certainly learned from this experience and have suspended the accounts effective immediately to avoid any additional issues. Kimberley Gardiner, National Digital Marketing & Social Media Manager, Toyota Motor Sales, U.S.A. Inc.” 

Celalalt exemplu prezintă compania Apple, care, cu toate că este unul dintre cele mai cunoscute şi utilizate brand-uri, nu face totul aşa cum trebuie. O dovadă o reprezintă condiţile în care angajaţii chinezi lucrează în cadrul companiei.

apple-labor

Relaţioniştii din cadrul Apple s-au cam ferit în a face declaraţii cu privire la acest aspect, tocmai pentru a nu face un PR prost, care să afecteze imaginea companiei. Când totuşi acest lucru a fost făcut public, au existat numeroase cercetări făcute de SACOM (Student & Scholars Corporate Misbehaviour), care se ocupau cu monitorizarea condiţilor de muncă a angajaţilor.

hongkong-protest-causewaybay-apple-store

Pentru a încerca să salveze reputaţia Apple, o persoană din interior a făcut  un anunţ într-un ziar, prin care aducea unele afirmaţii false cu privire la cele aflate deja:

 “We insist that our suppliers provide safe working conditions, treat workers with dignity and respect, and use environmentally responsible manufacturing processes wherever Apple products are made.”She also said that the suppliers must live up to these requirements if they want to keep doing business with Apple.”

Acestea fiind spuse, fiecare trebuie să fie atent la ce fel de PR doreşte să facă pentru ca în final rezultatul sa fie unul favorabil, care să ajute la imagine şi promovare, nu să-i facă rău.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s