PR şi baschet

Pentru că ieri (duminică 03.03.2013), cele două echipe de baschet ale Timişoarei au obţinut victoria în meciurile lor, iar fericirea mea de mare suporter este încă prezentă, m-am gândit să vorbesc despre modul în care se realizează PR- ul în materie de baschet.

602893_522710454438872_1198586142_n

foto: BC Timba Timişoara

Ca în orice sport, publicul este împărţit în cei care sunt conştienţi de faptul că nu este uşor să câştigi un meci şi cei care văd totul într-un mod foarte simplu şi uşor de câştigat. De multe ori  după un meci în care echipa favorită este înfrântă, pe pagina de Facebook a acesteia apar mai multe descurajări decât încurajări la adresa ei. Acesta este momentul în care PR- istul echipei intervine, pentru a media conflictele ce apar, online, între cei care nu acceptă descurajările unor suporteri inconştienţi, care pun astfel în pericol imaginea echipei. PR- ul făcut este unul bun, deoarece feedback-ul dat acestor opinii este unul realist, prin care se explică eventualele motive ale proastei prestaţii, încercând să schimbe atitudinea negativă a publicului.

Totodată PR- ul este făcut şi prin intermediul articolelor şi declaraţiilor care apar după fiecare meci, ele prezentând păreri la cald cu privire la ce s-a jucat, dar şi a articolelor care apar înainte de meciuri şi care aduc unele infomaţii noi sau dezvăluie lucruri neştiute de public. Desigur că prin aceste articole se poate realiza şi un bad PR dacă ele ar scoate la iveală păreri negative ale jucătorilor despre club sau echipă, dar în cazul de faţă nu este cazul, deoarece PR-ul făcut prin publicaţii aduce o imagine bună echipei şi nu există nimic de ascuns.

Cel mai mult îmi displac persoanele care atunci când echipa câştigă aduc o mulţime de laude, dar în momentul în care vine o înfrângere, laudele dispar, apar descurajările şi afirmaţile negative, iar acest lucru dovedeşte că publicul nu este alături de echipă. Ceea ce jucători fac pentru ei şi pentru public ar trebui să primească la rândul lor de la fani după fiecare meci, indiferent de rezultat, întrcât şi suporteri fac un fel de PR pentru echipă, chiar dacă nu realizează acest lucru.

11147_397586987004396_368407625_n

foto: BC Timişoara

Şi pentru că îmi doream să fac pe PR- istul printre cei care vin cu opinii negative, am de dat un sfat: dacă cineva işi doreşte numai câştiguri fără să conceapă că există şi momente proaste într-o prestaţie, sugestia mea este să se apuce de baschet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s