LongTail +5

Pentru a rămâne tot în mediul online o să vă fac cunoscute câteva idei despre LongTail şi cu ce se ocupă el. Conceptul a fost elaborat în 2004 de către Chris Anderson, redactor şef la revista Wired. El foloseşte conceptul pentru a descrie strategia companiilor care au succes în online, întrucât pe internet conţinutul este adaptat şi ajustat pentru audienţa de nişă.

Layout 1

LongTail, este o gamă redusă de produse cu foarte mare popularitate, care generează un venit consistent, în timp ce un număr mare de produse, mai puţin populare generează fiecare un venit mic, dar care prin cumulare îl poate egala sau chiar depăşi pe cel generat de produsele din prima categorie. Rezultatele bune din LongTail vin de pe urma unui conţinut bogat în cuvinte cheie relevante pentru nişele în care se activează. El poate genera trafic şi conversie dacă există texte bogate în cuvintele cheie ale unei ni şe.

Dacă la început numărul cuvintelor cheie de căutare era între 1 şi 3, în 2009 s-a constatat că numărul este în creştere, ajungând la 5 şi chiar +5, altfel spus traficul din LongTail este în creştere. Faptul că numărul cuvintelor este în creştere arată că oamenii sunt hotărâţi  şi ştiu foarte bine ce anume caută.

long-tail

LongTail-ul în relaţiile publice aduce un avantaj şi anume acela că nu trebuie să mai stăm până când apare vreun articol sau scrie un jurnalist despre noi, întrucât reţelele de socializare ne permit să ajungem direct la publicurile ţină evitând complet filtrul media. Astfel aceste reţele ne oferă  posibilitatea de a crea propriul brand media pe nişa pe care am ales-o. Tot ce trebuie să facem este să  fim vizibili pe  Google, Yahoo şi pe site-urile verticale precum Trulia şi Yelp.

Pentru a afla şi mai multe despre acest concept am ataşat un video în care Chris Anderson vorbeşte despre cartea sa şi despre cum se poate identifica LongTail-ul.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s