Let`s talk about Marketing and PR online

Cum toată tehnologia evoluează zilnic, aducând tot felul de acţiuni noi şi modalităţi de interacţiune, dat fiind faptul că şi marketingul si PR-ul sunt în sfera tehnologiei face ca evoluţia lor să fie la fel de vizibilă în societate.  Celor doua le cam place să fie prezente în online , pe cât mai multe reţetele de socializare si publicitate , deoarece şi-au dat seama că mediul online este cel mai accesat în prezent, totul se găseşte pe interent.

social-media-3-484x363

 

Ca să le iau pe rând, fără să vă încurc, prefer să încep cu drumul pe care marketingul vrea să îl aibă anul acesta. Citind despre 2013 şi marketing cred că mi-am dat seama şi mai bine cu ce se mănâncă toată publicitatea şi comunicarea asta de care vă tot vorbesc de câteva săptămâni. În timp ce mă informam, pe vastul internet am dat de o poză cu un tip, care stătea în parc, pe o bancă, scriind pe laptop, iar afară ploua cu bani. Imediat m-am dus cu gândul la toate modalităţile în care poţi face bani prin internet.

Să vă povestesc de marketing online puţin, adică să vă dau câteva idei despre moda lui 2013 în acest domeniu. Am să  încep de la Google care a a vut grijă de noi tot timpul, oferindu-ne tot ce am căutat, dar şi ce nu am căutat. În acest an, Google doresşte optimizarea motorului de căutare, în sensul că va  furniza răspunsuri mai complexe la cuvintele cheie căutate de noi. Pentru fiecare părticică din marketing, activitatea indivizilor se va muta în online: pozele se vor arăta pe Instagram, Facebook, muzica pe Youtube, Trilulilu, se vor face comenzi pe Amazon, iar documentele se vor transfera cu ajutorul Dropbox.

Companiile şi tot mai multe branduri o să investească tot mai mult în conţinuturi online şi continuă să îşi promoveze activitatea pe reţelele sociale sau pe bloguri, iar în UK vom auzi pentru prima oară de aşa numitul rol de community manager. Dacă până acum specialiştii din marketing erau de părere că „reţelele sociale nu sunt utile” , în 2013 ei încep să îşi schimbe părerea, deoarece şi-au dat seama că rolul acestor reţele este de a crea relaţii între organizaţie şi posibili clienţi.

Twitter vine şi el cu ceva nou legat de marketing şi anume un ad numit eMarketer, care va face legătura utilizatorilor cu anumite reclame. Pe final, am lasat smartphone-urile, întrucât mai toţi le folosim şi astfel noi ajutăm la creşterea traficului de internet pe mobil, aducând  beneficii pieţei.

PR- ul online îsi propune şi el câteva chestii pentru 2013, majoritatea ca o continuare a ceea ce s-a întâmplat în 2012. Se identifică ponderea mare pe care digitalul începe să o acopere, mai toate companiile au înţeles cât de important e să se facă vizibile online, pe reţelele sociale nu neapărat pentru a comunica, cât pentru a cunoaşte competiţia.

Online-Business

Cei de la PRWAWE au un articol în care numesc anul 2013 „anul interacţiunilor web”. Tot în acel articol, cei de la PIXIO Interaction Design anunţă că în 2013 eficientizarea costurilor se va face cu ajutorul online-ului. Tot ceea ce se întâmplă în offline face trimitere către online, peste tot apar butoane care trimit la Facebook, online-ul este cerut de societatea în care trăim.

Social media va continua şi în acest an să domine eforturile făcute de specialiştii de PR în online prin Facebook şi Twitter, care îşi vor dezvolta nişele comunicării online. Încep să fiu mai încrezătoare în faptul că mi-am făcut blog, pentru că blogging-ul începe să devină ca o agendă de ştiri, iar PR-işti vor căuta să intre în contact cu cei mai cunoscuţi bloggeri, de la care pot obţine foarte repede cele mai noi informaţii.

Voi ce credeţi? Va fi un an de succes pentru acest domeniu?

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s