Să fii blogger sau jurnalist? Aceasta e întrebarea!

Ce pot să spun? După ce am citit mai înainte părerea unui jurnalist despre bloggeri şi ceva despre faptul că din jurnalism nu câştigi nimic, parcă nu mi-ar plăcea să fiu nici una nici alta. Ce să mai spun de faptul că meseria de jurnalist este asemănată cu stelele unui colonel, de către jurnalişti, iar blogger-ul este văzut drept cel care studiază ştirile, care, vorba aceea, sunt menţinute de jurnalişti cu clasă şi le transformă ca şi cum el le-a dat viaţă.

.gaeblercom-jurnalist

VS

The-Evolution-of-The-Blogger

Bloggeri care să vorbească urât despre jurnalişti nu am auzit, ceea ce îi face să crească în ochii mei, de parcă ar conta asta pentru cineva înafară de mine. Cu toate acestea se pare că există oameni, de exemplu în Mediaş, care apreciază munca ambelor echipe, ba chiar le-au organizat un eveniment  numit Ziua Mondială a Libertăţii Presei.

Cu toate că unii jurnalişti nu îi văd cu ochi buni pe bloggeri, există jurnalişi care chiar deţin un blog, însă nu pentru a scrie lucrui personale, ci doar pentru a aduce la cunoştinţa cititorilor eventuale ştiri sau informaţii importante. În celalalt capăt, bloggerul nu prea poate deveni jurnalist, pentru că el scrie într-un mod mai subiectiv, pe când jurnalişti trebuie să aibă o părere obiectivă despre tot ceea ce scriu. Chiar dacă bloggeri nu lucrează în presă , ei au tot mai mult tendinţa de a discuta aproape orice subiect monden.

Am fost mai liniştită când am văzut că pentru unii diferenţa dintre blogger şi jurnalist nu există. Se pune mai mult accent pe ceea ce aseamănă aceste două meserii, tot ceea ce contează fiind plăcerea şi dorinţa cu care scrii , pentru că doar având încredere în tine poţi ajunge să fii remarcat şi să produci o schimbare.

Poate că jurnaliştii sunt mai presus de bloggeri, dar mie nu mi-ar plăcea să scriu după un anumit format care mi-ar îngrădi modul de gândire şi imaginaţia pe care o am în momentul de faţă . De asemenea bloggingul sau jurnalismul nu o să devină singura mea sursă de venit, pentru că ştirile pot deveni enervante la un moment dat.

Lasă un răspuns

