Febra like-urilor

Odată ce dependenţa de online a fost recunoscută de mai toată lumea, constatarea mea este că, indivizilor le place să îşi creeze singuri surse de dependenţă după ce le epuiază pe cele vechi. Fiindcă zilele acestea am trecut şi eu printr-un proces de strângere de like-uri, doar pentru că am participat la un concurs, m-am gândit că poate este mai multă lume de acord cu mine în ceea ce voi scrie pe aici.

Cum ne-a obişnuit până acum, Facebook apare şi aici ca principal dăunător al acestei dependenţe. Există utilizatori care folosesc această reţea de socializare pentru a ţine legătura cu prieteni care nu mai sunt în ţară, alţii pentru a promova evenimente şi unii pentru a strânge like-uri, de parcă ar strânge vieţi într-un joc.

La început au fost pozele făcute în baie, care nu stiu dacă au strâns atât de multe like-uri, pe cât  au stârnit râsul oamenilor. Apoi a venit moda check-in-ului, după care orice post a devenit  foarte important pentru utilizatori. M-ar face să mă gândesc că lumea nu prea are prieteni cu care să împărtăşească aceste momente şi atunci le postează pe Facebook, ori simt că activităţile lor sunt  foarte importante şi îi ajută să crească în ochii prietenilor de pe Facebook. Hai că un check-in, aşa dintr-o seară petrecută în oraş cu mai multă lume este mai acceptabil şi eu mai dau câteodată, decât un check-in cu tine, singur, la mall, de exemplu. Dacă tot am mers singuri, indiferent de motive, ce poate fi aşa  frumos încât să arătăm lumii acest lucru, că am mers singuri sau că suntem într-un loc important din oraş?

header

Atunci când lumea nu are multe like-uri la poza de profil se practică schimbarea ei, de câteva ori, dar nu cu alta, tot cu aceeaşi poză, că doar aia nu are destul de multe şi uite aşa  vine like după like la puşculiţă. Eu una nu ştiu dacă m-aş bucura făcând acest lucru, adică te vede toată lumea, cine vrea apasă, cine nu vrea tot apasă că te vede încercând.

Există şi situaţii în care like-urile la paginile companiilor sau organizaţiilor indică calitatea produselor şi servicilor pe care acestea ni le oferă şi dorinţa oamenilor de a le cumpăra. În acest caz cu cât există mai multe like-uri cu atât lumea are mai multă încredere şi îşi formează o imagine pozitivă despre acestea. Deşi beau Coca-Cola, rar, nu pot spune că din punct de vedere al sănătăţii merită să fie pe primul loc în imaginea de mai jos.

TheTop15BrandsOnFacebookByLikes

N-aş vrea să fi enervat pe cineva, sper mai mult că lumea îşi dă seama de adevărata sa valoare. Nu trebuie să fim plăcuţi de toată lumea din online, unii poate nici nu ne cunosc personal şi ar fi bine ori să ajungem să îi cunoaştem, ori să îi ştergem. Pe măsură ce creştem, o să ne dăm seama că nu un like o să ne întreţină şi că sunt lucruri mai importante în viaţă.

Lasă un răspuns

